За правата, употребата и злоупотребата

* Ръкоделията в този блог са продукт на авторско право и учтиво моля всяка употреба на снимки, текстове или части от текстове да бъдат съгласувани на посочените начини за контакт!

email: tsvetkashka@gmail.com
mob.: +359 887 871423

неделя, 28 август 2011 г.

Шестоъгълници... или моят опит за шестоъгълни кръпки

Шестоъгълниците бяха предвидени като изненада... (за рождения ден... на мъжа ми) Да де, но не се получи точно така. Рожденият ден мина, подарих друг подарък, но пък мисълта, че докато обмислям новите си идеи, има една нереализирана, която много му се харесва... направо не ми излизаше от ума. Мдаам, и след като той замина на едноседмична... командировка... реших, че по-подходящ момент за шиене на спокойствие едва ли ще настъпи.


Ден първи: разчертах шаблони. Моите шестоъгълници трябваше да са съставени от три еднакви по размер и форма ромба (този тип е на почит в моята къща). Тук е мястото да отбележа, че ако някой може да ми обясни случилото се, е много добре дошъл. Оказа се, че с три еднакви ромба не мога да направя схема на шестоъгълници. Което ми се видя крайно невероятно, но всъщност-лошата реалност. Така опропастих ден и половина в кроене и рязане на парчета. Добре, че поне шестоъгълниците ми са големи - около 30 см са високи и около 24-25 см широки.


Ден втори: Сглобих шестоъгълниците помежду им и остана да бъдат зашити редовете на шалтето. Добре, че Гери се притече на помощ (за морална подкрепа, фотосесия и сладки приказки), че вече почти бях почнала да се респектирам и отчайвам от новия си проект (с размери, голееееми за моята представа: 200 х 220 см.)

Така изглеждаше процесът по зашиване на готовите шестоъгълници в редове...

А ето и как изглеждаше полу-готовата половин предница на шалтенцето... на земята, в хола :)

Ден трети: продължи с разкрояване на ватата (истински хаос и борба), налагане на лицевата част на шалтето, прикрепяне на единия към другия пласт (с всичките ми налични безопасни игли и карфици)... Денят приключи с почти готов, обкантен и съшит пачуърк. Остана единствено капитонирането, или в моя случай - щриховането на всеки ромб от шестоъгълниците ми...

Така, сега резултатът:


ромбовете са зелен, бял и на ситни цветчета... лилаво-кафеникави (както е видно). А вътрешната част (или гърба на шалтето, незнам как да й казвам) ми е любимо хасе... бяло на зелено, оранжеви и кафеникаво-черни балончета... прелест!

и по-отблизо...

...

...

en face...

в гръб...

4 коментара:

  1. Разкошно е!!! В крайна сметка в часовете по геометрия не учехме полезни неща като колко ромба са ти нужни, за да спретнеш шестоъгълник:) Получило се е много приятно в тези цветове, пък и 3д ефекта е много добър. Един съвет: куилтвай/капитонирай преди да обкантиш. По-лесно ми се струва. Поздравления за страхотния пачуърк!:)

    ОтговорИзтриване
  2. Май си права:). Или в часовете по геометрия не съм внимавала, или наистина не са знаели кое е важното, та да ни научат. А иначе цветовете се получиха много нежни и им се радвам. Зд ефектът си личи... повече отдалече и особено, ако съм виждала съвсем скоро шалтенцето. Куилтвах тъкмо както съветваш. По-лесно е, определено:)

    ОтговорИзтриване
  3. Трябва да са ромбове 60 градуса така като ги събереш вътрешно се падат 120 градусовите ъгли три пъти или 360 градуса .Братът на мъжот ми има такава стена-ще ти го крадне да знаеш.И браво!!!

    ОтговорИзтриване
  4. Хм, усетих, че има някаква не дотам непосилна математическа логика, ама кой да се сети, че градусите на ъглите биха опростили малко работата ми?! Нейсе, Веси, благодаря за разяснението. Абсолютно ще го мисля за следващия шестоъгълен ромбо-проект :) Стената ме заинтригува... страхотно е да имаш такава стена! :) не може се крадне обаче-мъжот ми се завива всяка вечер с него :))

    ОтговорИзтриване