За правата, употребата и злоупотребата

* Ръкоделията в този блог са продукт на авторско право и учтиво моля всяка употреба на снимки, текстове или части от текстове да бъдат съгласувани на посочените начини за контакт!

email: tsvetkashka@gmail.com
mob.: +359 887 871423

четвъртък, 7 юни 2012 г.

Континенти... на кръпки

Картографската и географска вълна ме е заляла сериозно от едно известно време насам... По-конкретно от няколко месеца. Всъщност, ще ми се в този пост да благодаря на всички вас, на които в последните месеци забавях (признавам не забравях, а чисто и просто забавях) отговорите си... които обаче стоически и търпеливо изчакахте (без да имате представа "защо така") забавянията в планирането, рисуването и най-вече шиенето на ръкоделия. Та, благодаря ви за търпението... и хубавите думи, които продължиха (а и продължават) да пристигат на мейла, страничката, блога... и на живо в Ръкоделницата :)

И за да минем "по същество" на въпроса какво общо има тук картографията и каква е тази географска вълна... направо реших да покажа резултата:


Това мили, мои, търпеливи другарчета са 120 броя ръчно шити, умувани и апликирани старателно, надписани, подплатени и с надлежните 2 бр. джобове... чанти, които ми бяха възложени и доверени от катедра Картография, към УАСГ за "4-th International Conference on Cartography and GIS". Или с други думи казано Теменужка Бандрова повери в ръцете ми... представителните чанти за международната картографска конференция, чийто домакин е България. Вероятно е повече от ясно, но все пак държа да споделя колко бях шашната и всъщност изключително благодарна на Теменужка Бандрова за доверието, търпението и прекрасната възможност да работя над подобен проект!



Работата беше доста... споровете вкъщи - не малко (основно докато съчинявах първообраза на чантите... и предимно географо-картографски... например, че цветът на Автралия трябва да е зелен... както и уместната забележка, че Гренландия все пак е европейска и е редно да носи син цвят... и всичко това от благоверния МИ съпруг - невероятна подкрепа и коректив).


 Разбира се, че без крайната оценка, одобрението и професионалното мнение на Теменужка беше немислимо... та, след като отхвърлихме вариантите, които не ни харесаха...


запретнах ръкавчета и се започна...


Кроене и разкрояване... рисуване (по-скоро очертаване) на континенти... и разбира се, изрязване (не се бях замисляла до момента колко островни държави има...). Тук е мястото да споделя, че част от процеса на създаването на чантите бе преместен в Ръкоделницата... където Веси и Дени бяха почти преквалифицирани от феи в картографи :))


И в крайна сметка... резултатът е добър! И някак странно гордо, щастливо, но и притеснено гледам на тази купчинка (да не говорим, че осъзнаването за количеството свършена работа идва малко след приключването на работата...). Сега остава да дочакаме конференцията и да стискаме палци всичките й гости да харесат ръкоделската си чанта...


Та, с риск да досадя на всички, които отделяте време на блога и ръкоделията ми, пак да си кажа: огромно благодаря на всички от семейството ми, които всячески помагаха през цялото време... на ръкоделките-картографки... на другарчетата, които бяха на ясно със заниманията ми и подкрепяха начинанието... и на всички онези, които изтърпяха и дочакаха отговорите си (макар и понякога леко странни... да не кажа доста)... Но, тъй като все още не съм взела "Оскар" (а и не ми се очертава скоро да ми се случи), за последно: Благодаря на всички ви, мили хора! Без вас нещата не биха могли да се случат :)))




П.П. Съвсем скоро ще продължа... на географска вълна и ще покажа как "островите" от новата игра-размяна на Пачуърк БГ ме "споходиха" (на муза) като по-големи острови... от най-големите... чак континенти се получиха :)

1 коментар:

  1. Винаги ми е много хубаво да те чета.....
    Стилът ти е един леко шеговит,леко накъсан,но пък много колоритен -абе,феерия някаква!
    Колкото до чантите-не мога даже да се сетя какъв труд си е това......Затуй пък са разкошни и мисля,че всеки уважаващ себе си картограф ще е горд с такава чанта!
    Ииииии....появявай се все пак по-честичко!

    ОтговорИзтриване